Bezpłatne e-booki po polsku

e-books.com.pl

Login:     
Hasło:  
rejestracja nowego czytelnika
przypomnienie hasła




Rolki, rolki
Gogolewski, Andrzej / Kierzkowska, Ewa

Rolki, rolki
Autor: Gogolewski, Andrzej / Kierzkowska, Ewa
Cena: 0.00
Wydawca: Dobopack Digital Publishing
Zaloguj się,
aby uzyskać dostęp do książki!
Pobierz czytnik Mobipocket do plików PRC

Elektroniczne wydanie pierwszego na polskim rynku wydawniczym podręcznika jazdy na rolkach. Napisany przez doświadczonego rolkarza Andrzeja Gogolewskiego oraz byłą mistrzynię Polski w jeździe figurowej na lodzie Ewę Kierzkowską. Zawiera szczegółowe porady dotyczące poruszania się na rolkach oraz bezpieczeństwa jazdy, opatrzone licznymi ilustracjami, przedstawiającymi konkretne techniki i figury. Książka przeznaczona jest zarówno dla początkujących, którzy znajdą w niej opisy podstaw sprawnej i bezpiecznej jazdy, jak i zaawansowanych, którym pomoże doskonalić swoje umiejętności.

Fragment e-booka

... 2. PIERWSZE KROKI

Wiadomo, że każdy po kupieniu rolek natychmiast chciałby je wypróbować. Niektóre, bardziej niecierpliwe dzieci zakładają rolki od razu w sklepie i przy aprobacie rodziców wypadają na dwór. Rodzice są dumni, że dziecko „doskonale” sobie radzi, a dziecko jest szczęśliwe, że ma na nogach wymarzone rolki. Jedno jest pewne: dziecko po dojściu do domu na pewno przychylniej popatrzy na ćwiczenia proponowane w tej książce. Lepiej jednak założyć rolki dopiero w domu, a pierwsze kroki stawiać na dywanie. Dywan utrudnia kółkom toczenie się i dzięki temu łatwo jest rolkarzowi utrzymać równowagę.



Jak utrzymać równowagę?

Większość upadków początkującego rolkarza jest dotkliwą konsekwencją złej postawy. Najczęściej wygląda to tak, że rolki uciekają do przodu, a rolkarz upada na siedzenie.

Skąd to się bierze?

Naturalna postawa stojącego człowieka to wyprostowany tułów i wyprostowane nogi. Ciężar ciała rozkłada się wtedy na obie pięty. Gdy taką postawę przyjmie początkujący rolkarz i dodatkowo usztywni stawy kolanowe, napinając nerwowo mięśnie nóg, to upadek do tyłu gwarantowany.

Nie powinieneś próbować jazdy w terenie otwartym bez dostatecznego opanowania stabilnej postawy. Opanujesz ją w domu szybko korzystając z lustra i z pomocy najbliższych.

Utrzymywanie równowagi

Celem tego ćwiczenia jest przekonanie Cię do prawidłowej postawy na rolkach. Zaczynamy na sucho, to znaczy bez rolek i najlepiej przed lustrem.

Stań w rozkroku równym szerokości barków, ugnij kolana, a tułów pochyl lekko do przodu. Ugięte w łokciach ramiona wysuń do przodu. Środek ciężkości utrzymuj nad śródstopiem. Z zamkniętymi oczami przesuwaj tułów do przodu i do tyłu.

Kolejna modyfikacja to: wysunięcie prawej stopy wyraźnie do przodu. Zauważ jak poprawiła się stabilność Twojego ciała. Nie odrywając pięt od ziemi zrób kilka głębokich przysiadów, dotykając przy każdym przysiadzie podłogi w innym miejscu: z przodu, z tyłu i po bokach.

Powtarzaj to ćwiczenie często już na rolkach; pozwoli Ci ono utrwalić prawidłową postawę, rozgrzać mięśnie i rozciągnąć ścięgna przed jazdą.

Postawa spoczynkowa

Miejsce ćwiczenia: dywan


Celem tego ćwiczenia jest nauczenie się pewnego i stabilnego stania na rolkach, na razie na dywanie, a w przyszłości na twardym i niekoniecznie równym podłożu.

Załóż rolki i trzymając się krzesła stań na dywanie. Prawą piętę dosuń silnie do środka lewej stopy, tak aby obie stopy tworzyły literę T. Gdy upewnisz się, że stoisz stabilnie, puść krzesło. Zrób kilka oddechów, rozluźnij napięte mięśnie. Postawa ta zapewnia Ci stabilną pozycję spoczynkową. Możesz poruszać tułowiem i rękami, a mimo tego nie stracisz równowagi ani rolki nie będą rozjeżdżać się. Obserwując popisy zaawansowanych rolkarzy widzisz, że w trakcie jazdy przyjmują oni charakterystyczną postawę. Zmienia się ona nieco w zależności od terenu i prędkości jazdy. Nikt tego nie uczył, wykształciła się ona w trakcie ćwiczenia kolejnych ewolucji. Okupione to zostało z pewnością wieloma siniakami i otarciami, których Ty powinieneś uniknąć.

Postawa aktywna

W postawie aktywnej rolkarz znajduje się praktycznie zawsze, z niej bierze początek każda ewolucja.

Miejsce ćwiczenia: dywan


Zdecydowanie ugnij kolana, tak aby wyraźnie naciskać na języki butów. Środek ciężkości przesuń z pięt na śródstopie. Stopy ustaw w rozkroku równym długości stopy, czyli około 30 cm...



Bezpłatne e-booki w formacie PRC

Bezpłatne e-booki w płynnym formacie PRC, które można czytać na czytnikach Kindle.



  Właściciel serwisu: Dobopack Trading Sp. z o. o. KONTAKT